Koda din telefon

Published Nov 02, 2016

Alla medarbetare kan i vardagen bidra till en mer kommunikativ och smidigare arbetsmiljö. Ett verktyg är att koda din telefon (ditt anknytningsnummer) så att kollegorna vet varför du inte kan svara för tillfället. Se nedan hälsning och påminnelse från KTH Växeln.

Kontakt

KTH-växel

Telefon: 08-790 60 00

E-post: kthvaxel@kth.se

Koda din telefon när du inte kan svara

För att kunna ge bästa möjliga service till dem som ringer direkt på era anknytningar, så ber vi er att koda era telefoner när ni inte har möjlighet att svara. Nedan finns en länk, där ni kan se de olika sätten att koda era telefoner på, beroende på vilken typ av telefonilösning som ni har:

Klicka här för att se hur du kodar din telefon

OBS! Ni kan endast koda era anknytningar. Ringer någon direkt på mobilnumret så går samtalet igenom, även om ni kodat er anknytning.

Ta bort gamla besked

Kontrollera gärna att det inte finns kvar några gamla besked som inte gäller längre på era anknytningar. Till exempel om ni har lagt in frånvaro vid sjukdomstillfälle med tillsvidare giltighetstid. Då behöver ni ta bort meddelandet för att bli nåbara.

Autosvar i mejlkontot

Lägg också gärna in autosvar i era mejlboxar när ni inte har möjlighet att läsa er mejl under en längre tidsperiod.

Kontakta växeln

För att lägga in frånvaromeddelanden är ni också välkomna att ringa oss i växeln på nummer 08-790 60 00 eller mejla på kthvaxel@kth.se.

Hälsar: Patrik, Marjut och Nomie

Top page top